dizaineriai: Vytautas Čekanauskas, Eduardas Jurgelionis
sukūrimo metai: 1959-1966
partneriai: dizaino studija “Torem”, "Old New", Lietuvos kompozitorių sąjunga
formatas: restauracija ir atkūrimas
dizaino sritis: produkto dizainas
1966 m. Vilniuje buvo atidaryti Kompozitorių sąjungos namai ir visas kompleksas. Projekto autorius architektas Vytautas Čekanauskas (1930–2010), įkvėptas jį žavėjusio Alvaro Aalto stiliaus, suprojektavo naują pastatą, išsiskiriantį originaliais architektūros ir interjero dizaino sprendimais, kuriuose jautriai derėjo vietinės medžiagos, tarptautinio modernizmo ir skandinavų elementai.
„Brangiausias man – Lietuvos kompozitorių sąjungos namų projektas. Buvau trenktas Suomija. Be proto domėjausi ir tebesidomiu suomių architektų darbais. Į tą projektą sudėjau viską, ką tik galėjau, pasimokęs iš suomių patirties. Bijojau, kad šis, vienas pirmųjų mano darbų, bus ir paskutinis. Koks nors partijos sekretorius sakys: kam mums reikia kapitalizmo – ir bus baigta. Tačiau taip neatsitiko“, – apie savo darbus 2004 m. kalbėjo V. E. Čekanauskas.
2016 m. sausio 14 d. Lietuvos kompozitorių namuose kilo gaisras, kurio metu sudegė ne tik vertingi muzikos įrašai, garso ir vaizdo įranga, ugnis neatpažįstamai suniokojo ir išskirtines šio pastato interjero detales, nukentėjo 7 dešimtmečio baldai ir paties Vytauto Čekanausko specialiai kompozitorių namų erdvei projektuoti šviestuvai. Reaguojant į šią situaciją, projekte „Dizaino fondas: istorijos aktualizavimas“ gimė idėja atkurti kelis dizaino objektus, turinčius neabejotiną istorinę vertę.
7 dešimtmetyje Čekanausko suprojektuotą šviestuvą 2016 m. atkūrė dizainerės Vita Vaitiekūnaitė ir Elena Laurinaitytė (dizaino studija „Torem“).
Restauruojant kompozitorių sąjungos baldus kūrybinis procesas vyko bendradarbiaujant su dizaineriu Ramūnu Giliu („Old-new“). Buvo nustatyta, jog baldai suprojektuoti nuo 1957 m. Vilniuje veikusiame baldų projektavimo konstravimo biure pagal vieną iš tipinių visuomeniniams pastatams skirtų projektų, projekto autorius – dizaineris Eduardas Jurgelionis. Siekiant atkurti pirminę 7 dešimtmečio atmosferą buvo parinktas samanų spalvos vilnonis audinys, pagamintas Vilkaviškyje.
Atkurtas šviestuvas ir baldai pirmą kartą eksponuoti 2016 m. Nacionalinėje dailės galerijoje veikusioje parodoje „Juzeliūno kabinetas: modernėjantis lietuviškumas“ (kuratorius Šarūnas Nakas).